اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۳۵۹۲۲

درخواست سفارت روسیه در آمریکا برای لغو «اقدامات محدودکننده غیرانسانی» علیه ایران

درخواست سفارت روسیه در آمریکا برای لغو «اقدامات محدودکننده غیرانسانی» علیه ایران
سفارت روسیه در آمریکا خواستار لغو «اقدامات محدودکننده غیرانسانی» علیه ایران در موقعیت مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید شد.
۱۴:۲۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
وانانیوز|

سفارت روسیه در آمریکا با انتشار پیامی توییتری و اشاره به درخواست دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های ایران در پی شیوع ویروس کرونای جدید نوشت: ما باید در مواجهه با تهدید کووید-۱۹[ویروس کرونای جدید] متحد باشیم. اقدامات محدودکننده غیرانسانی علیه ایران باید لغو شوند. تعداد بیشتر و بیشتری از شهروندان آمریکایی در این کشور پی می‌برند که مسیر محدودیت‌ها به یک بن بست منتهی می‌شود. دیده‌بان حقوق بشر نیز به درخواست برای کاهش تحریم‌های ایران ملحق شده است.

بر اساس این گزارش، میشل باشلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش در چند روز گذشته در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه در این برهه حساس، تحریم ها مانعی بر دسترسی به سلامت است، اظهار کرد: تحریم‌های وضع‌شده علیه بخش‌های اقتصاد کشورها باید برای رعایت سلامت عمومی جهان و برای حمایت از حقوق و زندگی میلیون‌ها نفر در این کشورها کاهش یافته یا معلق شوند.

 باشلت در بیانیه خود افزوده که در ایران تحریمها باعث شده که دسترسی به داروهای اساسی، تجهیزات پزشکی از جمله ماسک و تجهیزات حمایتی برای کادر درمان تاثیر بگذارد.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: معافیت‌های بشردوستانه علیه تحریم‌ها باید تاثیر گسترده و عملی بر ارائه تجهیزات اساسی پزشکی داشته باشند و کشورها از این دسترسی ها نباید محروم باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین